Cukierniczy Trendbook 2021 by Akademia Mistrza
Tradycja, natura i minimalizm – te trzy słowa świetnie obrazują tegoroczne cukiernicze trendy. O wielu z nich zdecydowała pandemia, która na nowo zdefiniowała zachowania konsumentów, sprawiając, że częściej pieczemy torty w rozmiarze „S”. Bardziej pożądane stały się także wypieki, w których można odnaleźć smaki przywodzące na myśl bezpieczne i beztroskie dzieciństwo. Sernik czy szarlotka będzie zatem wybierana chętniej niż wymyślne egzotyczne desery.
Nie znaczy to jednak, że rok 2021 będzie nudny i przewidywalny. Zdaniem ekspertów pojawi się kilka nowinek. Powiew świeżość przyniesie powrót do natury, ponowne odkrywanie zapomnianych smaków i tworzenie z nich nietypowych kombinacji. Królować będą kwiaty, zwłaszcza róża, która nie tylko zakwitnie w formie dekoracji, ale również nada ciastom i deserom wyjątkowy aromat.
Zdecydowanie rozwinie się także cukiernictwo wegańskie i oparte na dietach wyliczeniowych. Swój debiut będzie miał też ciekawy nowy produkt – czekolada Whole Fruit. Czy zostanie cukierniczym hitem 2021?
Cukierniczy Trendbook by Akademia Mistrza porusza te i wiele innych kwestii. Nasi eksperci dokładnie prześledzili zarówno polskie, jak i zagraniczne trendy cukiernicze, przyjrzeli się też oczekiwaniom klientów i zmianom zachodzącym na rynku żywieniowym. W najnowszej publikacji Akademii Mistrza dzielą się swoimi wnioskami na temat modnych w tym roku smaków, dekoracji, kolorów, surowców czy sposobów komunikacji z klientami. – Włożyliśmy mnóstwo pracy w to, by Trendbook Akademii Mistrza, był nie tylko piękny, ale przede wszystkim bardzo wartościowy merytorycznie. Zebraliśmy w nim dziesiątki inspiracji, wskazówek i informacji, które cukiernicy będą mogli łatwo wykorzystać w swojej praktyce zawodowej – mówi Katarzyna Noga, szefowa działu marketingu B2B ZT Kruszwica i inicjatorka Akademii Mistrza. – Wprawdzie branża cukiernicza nie ucierpiała w czasie pandemii tak mocno jak np. gastronomia, ale także znajduje się w trudnej sytuacji. Mam nadzieję, że nasza publikacja będzie dla cukierników realnym wsparciem i pomocą – dodaje.
Do stworzenia Trendbooka na rok 2021 Akademia Mistrza zaprosiła wybitne osobistości. Swoją wiedzą i przewidywaniami dzielą się same cukiernicze sławy: Iga Sarzyńska, Ewa Drzewicka, Bożena Sikoń, Paweł Małecki, Mieczysław Chojnowski, Krzysztof Ilnicki i Maciej Rosiński. Z kolei Justyna Łukasik-Russek z Warsztatu PR, zdradza jakie marketingowe trendy mogą być najbardziej użyteczne dla cukierników w tym sezonie.
Kto chce zdobyć Cukierniczy Trendbook 2021, powinien wejść na stronę www.akademiamistrza.pl i zapisać się na newsletter. Wiele podpowiedzi znajduje się też w mediach społecznościowych Akademii Mistrza. Zapraszamy i życzymy miłej lektury!
Zobacz również
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży