Dostosuj swoją ofertę do potrzeb rynkowych
Szukasz sposobu na poszerzenie oferty cukierni lub piekarni? Przeanalizuj możliwości swojego lokalu oraz potrzeby grupy docelowej. Rozwiązanie, które przetestowało już wielu właścicieli cukierni i piekarni polega na zaktualizowaniu oferty pod kątem sezonowości i standardowych imprez okolicznościowych. Dobrym pomysłem może być również wprowadzenie oferty śniadaniowej, serwowanej na wynos i/lub na miejscu (jeśli w Twoim lokalu jest na to przestrzeń!).
Sprawdź nasze pomysły i konkretne propozycje na wzbogacenie oferty cukierni i piekarni.
Dopasuj ofertę do świąt okolicznościowych
Większość cyklicznych świąt generuje zwiększony ruch w Twoim biznesie. W swojej ofercie może uwzględnić między innymi: dzień babci i dziadka, walentynki, dzień matki, dzień dziecka czy dzień ojca. Warto również zadbać o klientów, którzy szukają produktów na urodziny, chrzciny, komunie czy ślub.
Dekoracje cukiernicze na torty i ciastka
Masz w ofercie torty i ciasta? Wystarczy, że zainwestujesz w dodatkowe dekoracje, dzięki którym spersonalizujesz dowolny słodki wyrób i dopasujesz go do wybranej okazji. Wachlarz dekoracji jest bardzo szeroki. Wybierz produkty estetyczne i wykonane w oparciu o najwyższe standardy jakościowe.
Pomocne mogą okazać się:
- kwiaty (zarówno świeże jak i suszone),
- suszone owoce,
- świeże owoce,
- czekolada w każdej postaci (dekoracje, praliny, korpusy pralinowe),
- kwiaty z masy cukrowej,
- kolorowe glazury i polewy lustrzane,
- ozdoby z karmelu,
- toppery,
- wydruki na masie cukrowej,
- malunki na masie cukrowej,
- proste napisy z lukru lub czekolady wykonane bezpośrednio na deserze/torcie,
- opłatki - szczególnie polecane na torty komunijne,
- wizytówki czekoladowe, na których możesz umieścić dowolny napis lub logo (sprawdzą się przy zamówieniach na imprezy biznesowe).
Zainwestuj dodatkowe akcesoria
Pracujesz na sprawdzonych przepisach? Masz w ofercie ciasta i ciasteczka, które podbiły serca Twoich klientów. Wystarczy niewielka zmiana, by dopasować je do wybranej okazji. Przykład? Proszę bardzo!
Wyroby na walentynki stworzysz sięgając po:
- silikonowe formy w kształcie serc lub dedykowane wykrawacze do ciasta,
- polewy, kremy i galaretki w odcieniach różu i czerwieni,
- słodkie dekoracji z lukru.
To prosty i ekonomiczny sposób na szybkie zwiększenie atrakcyjności cukierniczej oferty.
Rozszerz aktualną ofertę o nowe kategorie
Polscy konsumenci coraz częściej sięgają po gotowe produkty śniadaniowe, czyli świeże kanapki przygotowywane przez piekarnie. Jeśli masz w swojej ofercie bazowe wypieki, takie jak kajzerki, croissanty czy bajgle – możesz łatwo rozszerzyć ofertę o szybkie w przygotowaniu gotowe do zjedzenia produkty śniadaniowe.
Oferta śniadaniowa
To mogą być między innymi croissanty na słodko, serwowane z marmoladą, miodem, pastą czekoladową i świeżymi owocami, ale również wypieki na słono, z chrzanowym serkiem i łososiem czy delikatną szynką lub serem, z dużą ilością świeżych warzyw. W ten sposób masz szansę dopieścić stałych klientów i przyciągnąć nowych, a także podnieść średnią wartość koszyka zakupowego. A może zdecydujesz się na wprowadzenie szybkich i łatwych do przygotowania dań śniadaniowych? Jeżeli Twój lokal posiada kuchnię rozważ możliwość serwowania jajecznicy lub omletów z różnymi dodatkami.
Aromatyczna kawa z ekspresu
W śniadaniową ofertę idealnie wpisze się zapach świeżo parzonej kawy. Jeśli zastanawiasz się nad inwestycją w ekspres – koniecznie przeczytaj nasz artykuł: Czym kierować się przy wyborze ekspresu automatycznego?.
Tekst powstał we współpracy z ekspertami z firmy Primulator. Omawiamy w nim wszystkie aspekty związane z odpowiednim wyborem ekspresu automatycznego, od wymogów sanitarnych po dobór odpowiedniego modelu do koncepcji Twojej firmy oraz konsumentów.
Lody własnej produkcji
Lody najlepiej sprzedają się latem, ale pyszne lody własnej produkcji to deserowy przysmak, po który klienci coraz częściej sięgają bez oglądania się na porę roku. Wprowadzenie smacznych lodów do oferty piekarni i cukierni jest łatwiejsze niż mogło by Ci się wydawać!
Sprawdź nasz artykuł: Praktyczny poradnik o produkcji lodów - od czego zacząć i jakie urządzenia wybrać do lodziarni?. Materiał powstał we współpracy z ekspertami Primulator.
Znajdziesz w nim informacje dotyczące trendów w branży lodziarskiej oraz praktyczne wskazówki i porady, na temat tego, od czego zacząć i jakie urządzenia wybrać do lodziarni.
Wykorzystaj w ofercie regionalne inspiracje i alternatywy dla klasycznych wyrobów
W Akademii Mistrza nieustannie przygotowujemy nowe przepisy, które mogą wzbogacić ofertę naszych klientów, cukierników i piekarzy. Stworzyliśmy wiele cyklów oraz poradników, których celem jest inspirowanie i edukowanie.
Poznaj niektóre z naszych propozycji:
- Cebularz lubelski
- Gniazdka poznańskie
- Wegańska tarta czekoladowo-wiśniowa
- Wegańskie kokosanki
- Chleb wieloziarnisty bez dodatku mąki
- Kulki mocy
Wyżej wymienione propozycje mogą w oryginalny sposób uzupełnić ofertę śniadaniową!
Czas na konkretne pomysły, które wykorzystasz do skonstruowania atrakcyjnych ofert wybrane okazje.
Walentynki w cukierni i piekarni
Święto zakochanych z roku na rok zyskuje na popularności. Walentynki to doskonała okazja do celebrowania miłości i bliskości. Spora część Twoich klientów będzie tego dnia szukała słodkości z walentynkowymi motywami. Czy jesteś na to przygotowany?
Producenci słodyczy już dawno odkryli handlowy potencjał walentynek i oferują z tej okazji szeroki wybór między innymi oryginalnych czekolad i eleganckich bombonierek w wyjątkowych opakowaniach.
Cukiernie nie pozostają w tyle! Coraz więcej firm decyduje się na stworzenie specjalnej oferty na 14 lutego, wychodząc tym samym naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy cukiernicze butiki traktują w tym okresie jak sklepy z łatwo dostępnymi, słodkimi prezentami. Twoi klienci są gotowi za spersonalizowane walentynkowe smakołyki zapłacić nawet więcej niż za standardowe ciasta ze stałej oferty cukierni czy piekarni.
Jak najlepiej wykorzystać tę walentynkową okazję do zwiększenia potencjału sprzedażowego i przyciągnięcie nowych klientów?
Walentynkowe symbole
Do klasycznych motywów święta zakochanych zaliczają się: serca, kwiaty (zwłaszcza róże!), kolor czerwony oraz napisy w stylu „kocham cię” czy „love”. Choć mogą się wydawać banalne – nie warto od nich uciekać! Mają spory marketingowy potencjał, dzięki któremu Ty nie musisz dodatkowo inwestować w reklamę. Produkty z tymi motywami po prostu sprzedają się same w tym okresie.
Najprostszym i najtańszym sposobem na wzbogacenie oferty cukierni lub piekarni o walentynkowe wypieki jest sięgnięcie po okazjonalne foremki lub wykrawacze w kształcie serca. Kruche ciastka i monoporcje w kształcie serca czy ozdobione tym motywem torty, nie powinny stanowić większego wyzwania, a jednocześnie nie zwiększą kosztów produkcji, za to skutecznie zaspokajają potrzeby Twoich klientów.
Specjalnie dla Ciebie
Twój zakład ma większe moce przerobowe? Masz możliwość zmodyfikowania pracy na czas przygotowywania walentynkowej oferty? Jeśli tak, pomyśl o stworzeniu serii oryginalnych i spersonalizowanych wyrobów, dzięki którym wyróżnisz się na tle cukierniczej konkurencji.
Wystarczy zaprojektować kilka wzorów i wersji smakowych ciastek, przygotowanych specjalnie pod napisy oraz oddelegować do pracy utalentowanego pracownika ze szprycą, potrafiącego ładnie i szybko pisać.
Umieszczenie napisu na ciastku możesz dodatkowo wycenić lub wcześniej wkalkulować w cenę wypieku. Warto również rozważyć opcję składania wcześniejszych zamówień na walentynkowe dedykacje, co znacznie ułatwi organizację pracy.
O takiej akcji warto z odpowiednim wyprzedzeniem zawiadomić klientów! Możesz to zrobić za pomocą mediów społecznościowych i strony www.
Łamiemy schematy
Nie wszyscy kochają walentynkowe dekoracje i ich wyrazistą stylistykę. Takim klientom warto zaproponować coś innego. Rozwiązaniem mogą być ciasta czy desery subtelnie zawiązujące do Święta Zakochanych, które nie zdezaktualizują się po 14 lutego.
Zamiast ciastka w kształcie serca – stwórz stylowy wypiek z niewielkim serduszkiem w charakterze subtelnego dekoru.
Jeszcze luźniejszym skojarzeniem ze Świętem Miłości będą kwiaty, które możemy pięknie wykorzystać do dekoracji ciast czy ciastek, a także do nadania im wyjątkowego aromatu. Możesz sięgnąć po róże, ale również te mniej oczywiste kwiaty, takie jak hibiskus, fiołki, bratki czy lawenda.
Nic również nie stoi na przeszkodzie, by do walentynek podejść z przymrużeniem oka! Piernik lub ciasteczka w kształcie kota z napisem „kocham cię kotku” z pewnością podbije serce niejednego klienta.
Bez względu na to, w jaki sposób postanowisz wykorzystać potencjał walentynek, pamiętaj o wysokiej jakości i doskonałym smaku! Walentynkowe dekoracje mogą zachęcić klientów do zakupu, ale to od „serca” Twojego wypieku zależy, czy wrócą do Twojej cukierni.
Sprawdź również
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży