- Strona główna
- Baza wiedzy
- Poradnik biznesowy
- Biznes na Twitterze – poznaj swoich klientów | Akademia Mistrza
Biznes na Twitterze – poznaj i zrozum swoich klientów
Inspiracji do działania jest wiele. Wystarczy mieć oczy szeroko otwarte, wytężony słuch i być ciekawym tego, co robią inni i dlaczego odnoszą sukcesy. Aby biznes rósł w siłę należy działać – tak jak konsumenci – w Internecie.
Poznaj Twitter
Twitter to narzędzie do szybkiej komunikacji. Jego użytkownicy mogą wysyłać komunikaty nie dłuższe niż 140 znaków. Umieszczona przez nich wiadomość to tweet. Wpisy na Twitterze może śledzić każdy. Aby dotarły one do większego grona zainteresowanych, należy wzbogacić je o tak zwane hashtagi (#), które sugerują tematykę danego wpisu. Ułatwia to wejście w interakcję z osobami, które na przykład piszą o lunchu i szukają miejsca, gdzie mogą szybko coś zjeść.
Twitter siłą napędową sprzedaży w San Francisco
Curtis Kimball, właściciel food tracka z San Francisco, po 3 tygodniach od otwarcia swojego biznesu, zaobserwował, że osoby, które dokonały zakupów, wysyłały znajomym wiadomości z informacją o nowym food tracku, gdzie można dobrze zjeść. Curtis wykorzystał to i dołączył do grona użytkowników Twittera. Założył konto – @cremebruleecart i zaczął tweetować o tym, gdzie stoi w danym dniu i co ma aktualnie w ofercie. Na odpowiedź społeczności nie musiał długo czekać. W krótkim czasie zyskał 10 000 followersów, dzięki czemu jego wpisy rozprzestrzeniają się praktycznie same.
Konto firmowe na Twitter – czy to ma sens?
Wykorzystując media społecznościowe, takie jak Twitter, trafiasz bezpośrednio do potencjalnego klienta. Możesz stać się pierwszą osobą w Twojej okolicy, która zdecyduje się na tak bezpośrednią komunikację w social mediach. Użytkowników Twittera przybywa w Polsce, dlatego pomyśl, czy założenie profilu nie jest dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów i utrzymanie z nimi dobrych relacji, poprzez prowadzenie z nimi codziennego dialogu.
Jak prowadzić konto firmowe na Twitterze?
Jeżeli Twitter może wpłynąć na rozwój Twojego biznesu, załóż konto.
Wybierz dobrą nazwę (nick – @) oraz określ hasła (oznaczane #).
Tweetuj regularnie używając hashtagów.
Wchodź w interakcje z osobami z grup docelowych.
Odpowiadaj na tweety.
Wszędzie tam, gdzie to możliwe umieszczaj informacje ze swoim adresem – nickiem (@).
Zachęcaj do śledzenia/podążania za Twoimi wpisami
Jak założyć konto na Twitterze?
Krok 1. Wejdź na: https://twitter.com. Kliknij przycisk zarejestruj się na Twitterze i wypełnij wymagane pola. Na Twoją skrzynkę pocztową przyjdzie link aktywujący, za pomocą którego potwierdzisz rejestrację w portalu.
Krok 2. Aby móc śledzić osoby, które Cię interesują (np. znajomych, mentorów, cukierników czy ludzi ze świata biznesu), możesz przewinąć listę i kliknięciem przycisku Follow włączyć dane osoby do listy osób śledzonych. Kliknięcie Follow wprowadzi je na listę znajomych.
Krok 3. Możesz także wyszukać znajomych za pomocą adresów mailowych. Aby przejść do wyszukiwania znajomych, kliknij przycisk Next step i zaloguj się na swoją skrzynkę pocztową – system wyświetli osoby mające już konta na Twitterze. Klikając Follow możesz dodawać osoby do listy.
Krok 4. Ponownie kliknij na Next step, który z powrotem przenosi na profil na Twitterze.
Krok 5. Po potwierdzeniu założenia konta, możesz korzystać ze wszystkich dostępnych narzędzi. Zatem do dzieła! Napisz pierwszą wiadomość i przywitaj się ze wszystkimi. W tym celu umieść po prostu kursor w polu What’s happening i wpisz tekst nieprzekraczający 140 znaków. Kliknięcie przycisku Update spowoduje wysłanie wiadomości (tweeta) w świat. Tweety Twojego autorstwa oraz te wspominające o Tobie widoczne będą na Twojej tablicy.
Inne porady
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży