- Strona główna
- Baza wiedzy
- Poradnik biznesowy
- Firmowa strona internetowa. Jak ją zrobić | Akademia Mistrza
Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?
Patrząc na zmiany kulturowe wniesione przez globalizację, zaistnienie w Internecie podmiotu dającego usługę lub wytwarzającego dobra wydaje się niezbędne. Nieistotne czy prowadzimy małą działalność gospodarczą, czy też mamy tylko kilka punktów dystrybucji. W tym artykule dowiesz się, jak zapewnić klientom łatwy dostęp do produktów i usług, poprzez stworzenie profesjonalnej strony internetowej swojej firmy.
Marketing internetowy – jakie korzyści są z nim związane
Dobrze zbudowana strona powinna zawierać informacje, które będą niezbędne dla klienta. Przede wszystkim ma na celu wspierać działania marketingowe cukierni. Poza prezentacją firmy, najważniejsza będzie dopasowana i przemyślana prezentacja oferty. Aktywna strona może wykorzystywać działania budujące lojalność klienta poprzez różne programy lojalnościowe, druk kuponów zniżkowych, prezentację gazetki przesyłanej później elektronicznie do klientów, badanie opinii klientów, konkursy i inne narzędzia marketingu internetowego. Pomysłów jest wiele. Pozostaje jedynie kwestia wizji i osoby, która może ją wdrożyć. Marketing internetowy oparty o własną stronę www jest niedrogi. Pozwala również na odwoływanie się do zawartych na niej treści również na portalach społecznościowych.
Przejrzysta oferta na firmowej stronie internetowej – podstawa marketingu online
Podstawowym celem powołania do życia własnej strony internetowej, poza wzmocnieniem marki, jest aktywizacja sprzedaży. Prezentowana na niej oferta powinna uwzględniać wszelkie elementy i narzędzia prowadzące do zwiększenia sprzedaży. Począwszy od przejrzystego układu oferty, atrakcyjności zdjęć produktów, kończąc na narzędziach pozwalających na składanie zamówień. Taka konstrukcja ma z jednej strony prowadzić do uzyskiwania sprzedaży oraz do powstania bazy danych klientów. Pozwala ona na prowadzenie aktywnych promocji z wykorzystaniem poczty e-mail. Umożliwia również kontakt z klientami, budowanie pozycji i zbieranie opinii. Efektem posiadania kontaktu z klientami może być również coraz lepsze dopasowywanie oferty do ich oczekiwań i szybkie reagowanie na potrzeby.
Co dalej? Czy da się rozwijać firmę bez marketingu internetowego?
Jeżeli dzisiaj zrezygnujesz z tworzenia strony www, to prawdopodobnie przyszłość zmusi Cię do jej uruchomienia. Negatywne opinie i komentarze na forach, o których pisaliśmy w poprzednim artykule są idealnym przykładem na to, że prowadząc własną działalność należy być aktywnym w Internecie. Patrząc globalnie na zmieniająca się rzeczywistość świata sprzedaży z pewnością sięgniesz po nowe rozwiązania dla swojej firmy.
Akademia Mistrza wspiera cukierników i piekarzy w momentach przejściowych. Poprzez szkolenia wzmacnia ich decyzje i uzupełnia o konkretne rozwiązania oraz narzędzia. Zapraszamy na szkolenia.
Inne porady
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży