Komunikowanie sukcesów
Podobno każdy powód do świętowania jest dobry. W przedsiębiorstwach jest wiele momentów, które warto na stałe wpisać w harmonogram ważnych wydarzeń. Wyraźnie komunikowanie sukcesów i świętowanie ich służy przede wszystkim przyjaznej atmosferze – czynnikowi, bez którego pojęcie „dobrej firmy” nie istnieje.
Dzieje się dobrze? Mów o tym!
Nie od dziś wiadomo, że sprawna komunikacja ma ogromne znaczenie. W dużej mierze od tego zależy w jakim kierunku przedsiębiorstwo podąża, jakich ludzi gromadzi i jak jest postrzegane na zewnątrz. W firmach zdecydowanie za mało mówi się o rzeczach dobrych, mających nawet z pozoru nieistotne znaczenie. Dobre wiadomości należy podawać dalej. Dzięki nim ludzie widzą, że warto się starać, że ktoś to widzi i docenia. W ten sposób buduje się zaangażowanie i pasję.
Nagradzanie pracowników i publiczne docenienie
Istotnym elementem komunikowania sukcesu jest bezpośrednie nagradzanie pracowników. Nagrodą wpływającą na większe zaangażowanie oraz motywację do pracy może być publiczne docenienie czyjegoś wkładu, podziękowanie lub pochwała. Motywatorem będzie również przydzielenie pracownika do kolejnego, ważnego, ambitnego zadania, w którym będzie mógł wykorzystać swoją wiedzę i mocne strony.
Dobry sposób na utrzymanie zaangażowania całego zespołu
Oprócz komunikowania sukcesów warto zadbać o ich specjalną celebrację. Firmowe spotkania i przyjęcia są potrzebne. Dzięki nim, pracownicy w większym stopniu utożsamiają się z własną firmą i lepiej ze sobą współpracują. Jest to w pewnym sensie nagroda, uznanie, ale też szansa na wspólne spędzenie czasu i poznanie się bliżej.
Aby utrzymać zaangażowanie całego zespołu, ważne jest świętowanie również mniejszych okazji, zwłaszcza, gdy zespół odczuwa zmęczenie, przeżywa trudności i napięcia. Pozwala to na odzyskanie wiary w siebie, odbudowuje entuzjazm by stawić czoła nowym wyzwaniom.
Powodów do świętowania jest wiele
Jednym z lepszych powodów do celebrowania są urodziny. Coraz częściej przestajemy traktować te okazje jako prywatną kwestię, zarezerwowaną wyłącznie dla rodziny i najbliższych znajomych. Obyczajem w wielu firmach stało się przynoszenie ciasta, babeczek czy cukierków dla współpracowników i szefa.
Świętowanie urodzin pracowników ma również swój pozytywny oddźwięk w kontekście kształtowania wizerunku firmy. To właśnie przez takie aktywności, wizerunek organizacji mocno zyskuje. Przekaz, który dociera do aktualnych i przyszłych pracowników brzmi: „dbamy o swoich pracowników i pamiętamy o ważnych dla nich wydarzeniach. Warto z nami pracować”. Obchodzenie świąt w dowolnej formie, czy to impreza zamknięta z cateringiem czy wymiana upominków między członkami zespołów wpływa pozytywnie na działanie firmy w perspektywie długofalowej.
Inne porady
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży