Podwieczorki z Akademią Mistrza oczami uczestników
Akademia Mistrza jest miejscem spotkań profesjonalistów i pasjonatów sztuki cukierniczej. Od 7 lat wyznacza nowe trendy i inspiruje do rozwoju. Program został zainicjowany przez Kruszwicę, ale z założenia jest to przedsięwzięcie jednoczące całą branżę wokół wspólnego celu: umacniania polskiego rzemiosła cukierniczego.
W ramach Akademii Mistrza Kruszwica prowadzi szereg aktywności: szkolenia cukiernicze i biznesowe, spotkania ze światowej klasy mistrzami cukiernictwa, portal wiedzy branżowej www.akademiamistrza.pl oraz lokalne spotkania po godzinach – Podwieczorki z Akademią Mistrza. Wszystko po to, by być bliżej cukierników, wspierać ich na różnych płaszczyznach oraz budować trwałe relacje.
Podczas Podwieczorków z Akademią Mistrza poznają się ludzie z pasją. Założeniem Kruszwicy jest umożliwienie cukiernikom i właścicielom cukierni rozmowy z ekspertami, ale w nieformalnej i swobodnej atmosferze. Spotkania odbywają się w kilku miastach, co jest dużym ułatwieniem, bowiem zaproszeni goście nie muszą przemierzać wielkich odległości, aby skorzystać z warsztatów.
Historia podwieczorków z Akademią Mistrza
Jesienią ubiegłego roku odbyła się pierwsza edycja podwieczorków. Spotkania prowadzone były przez trenerów, specjalistów z różnych obszarów zarządzania, którzy w ciekawy i zrozumiały sposób przekazali zaproszonym gościom wartościową wiedzę biznesową.
Podwieczorki Akademii Mistrza – opinie uczestników
Adriana Głuchowska, prawnik i niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych i prawa pracy, opowiedziała m.in. o współpracy z organami kontroli, interpretacji przepisów oraz właściwej formie zawierania umów cywilnoprawnych. – Wiedziałem, że nie będzie to stracony czas – mówi Michał Łyskawa, właściciel rodzinnej Cukierni Łyskawa w Krotoszynie. – Wcześniej uczestniczyłem w szkoleniach organizowanych w ramach Akademii Mistrza. Pozyskaną wiedzę i umiejętności efektywnie wdrożyłem w mojej firmie. I oczywiście nie pomyliłem się. Pani Adriana w sposób łatwy i przystępny wyjaśniała zawiłości prawne. Po raz kolejny przekonałem się, że warto współpracować z ZT Kruszwica S.A. Uważam, że dziś najistotniejsze są relacje biznesowe, które tworzą ludzie. Wiem, że na wsparcie pracowników „Kruszwicy” zawsze mogę liczyć. I właśnie to sobie bardzo cenię – podkreśla.
Szymon Karolczak jest właścicielem Piekarni Karolczak w Nakle nad Notecią, specjalizującej się w wypieku różnych gatunków pieczywa: chleba, bułek, wyrobów cukierniczych według tradycyjnych receptur, bez sztucznych dodatków i polepszaczy. – Zwykle tak jest, że duże firmy chcą współpracować, ale tylko z dużymi. Tymczasem ja jestem właścicielem małej firmy, zatrudniającej 10 pracowników, więc tym bardziej doceniam pomysł Podwieczorków z Akademią Mistrza. Cieszę się, że mogę do pieczenia wykorzystywać produkty Kruszwicy, a także mieć dostęp do wiedzy biznesowej, niezwykle mi przydatnej, gdyż nie zatrudniam prawnika czy doradcy – podkreśla pan Szymon, który na spotkanie wybrał się razem z księgową. – Zainteresowała nas wiedza na temat prawidłowego zawierania umów zleceń. W związku z tym, że w naszej piekarni uczniowie odbywają praktyki zawodowe, z chęcią pozyskałbym też wiedzę na temat metod pracy z młodymi ludźmi oraz łączenia wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznymi.
Techniki prezentacji - Merchandising
Kolejne spotkania poświęcone były technikom prezentacji produktów w miejscu sprzedaży i właściwej komunikacji z klientem. Seminarium „Jak wpływać na decyzje zakupowe klientów” prowadził dr Marek Borowiński, ekspert w dziedzinie Visual Merchandisingu. – Byłem pod wrażeniem: prowadzącego, jego wiedzy i poziomu przygotowania – mówi Marek Trojanowski, reprezentujący Cukiernię Piekpol Bełchatów. – Udział w takim spotkaniu był dla mnie nowym, ale bardzo ciekawym i inspirującym doświadczeniem. Dowiedziałem się rzeczy, o których wcześniej nie miałem pojęcia. Jestem w trakcie otwarcia nowego sklepu i na pewno wykorzystam wiedzę zdobytą na podwieczorku – dodaje.
Dla Mateusza Sułkowskiego, menedżera najstarszej w Zakopanem Cukierni „Samanta”, działającej od 1927 r. i mającej w stolicy polskich Tatr 7 punktów sprzedaży, podwieczorek również był bardzo inspirującym doświadczeniem. – Szczególnie zainteresował mnie wpływ kolorów na podnoszenie efektywności sprzedaży. Wcześniej nie zwracałem uwagi na kolorystykę dekoracji ciast eksponowanych w naszych gablotach – obok siebie stawialiśmy torty o zbliżonej kolorystyce, np. tort czekoladowy sąsiadował z tortem orzechowym. Dzięki temu, że podczas Podwieczorku z Akademią Mistrza dowiedziałem się, że na klienta oddziałuje zasada kontrastu, obok tortu czekoladowego z ciemną dekoracją stawiam tort z jasną lub jaskrawą dekoracją. Wyniki sprzedażowe naszej cukierni potwierdziły skuteczność tej zasady.
Chętna do pozyskiwania wiedzy jest także Anna Kołakowska, kierownik działu sprzedaży firmy Roker w Zabrzu oraz sieci sklepów w Rudzie Śląskiej, Gliwicach i Chorzowie. – Udział w Podwieczorku z Akademią Mistrza pozwolił mi spojrzeć na stosowane przez nas techniki sprzedaży z nieco innej perspektywy – stwierdza pani Ania. – Teraz zwracam większą uwagę na kolorystykę, zarówno wystroju naszych punktów handlowych, jak i prezentowanych produktów. Wiem, że ma to wpływ na klienta i jego decyzje zakupowe. W wystroju wnętrz naszych sklepów dominuje jasny beż i ciemny brąz, które nawiązują do kolorystyki naszych wyrobów – pieczywa i ciast. Kolory te występują także w logotypie i na stronie internetowej naszej firmy. Stanowią one wizytówkę Piekarni Cukierni Roker.
Na spotkaniu ekspert mówił nie tylko o właściwej ekspozycji towarów, ale również o nowych formach komunikacji, które od kilku lat dominują na rynku, bez względu na branżę, grupę docelową czy lokalizację.
Tadeusz Kosior, właściciel Cukierni Pan Tadeusz, z ogromnym entuzjazmem podchodzi do takiego typu spotkań. Jest to bardzo często jedyny moment, aby wyjść z rutyny dnia codziennego, poszerzyć wiedzę i spojrzeć trochę inaczej na oczywiste rzeczy. – Bardzo przydatne były treści dotyczące Facebooka i innych mediów społecznościowych. To niesamowite, że można w taki sposób dotrzeć do szerokiego grona klientów – podkreśla pan Tadeusz. – Teraz wszyscy żyją bardzo szybko, a młodzi wygodnie i dużo spraw załatwia się online. Strona internetowa to nie wszystko, należy korzystać również z innych dostępnych narzędzi.
Czego można się nauczyć podczas Podwieczorków z Akademią Mistrza?
„Podwieczorki z Akademią Mistrza” to spotkania, z których każdy uczestnik wyniósł dla siebie jakąś korzyść. Dla pani Karoliny Cieplak z Cukierni Cieplak seminarium było bardzo dużą inspiracją, a zdobyte informacje na pewno wykorzysta w niedalekiej przyszłości, chociażby kanał na YouTube. Ale zdobyta wiedza to nie wszystko. – Jest to również szansa, aby spotkać się z innymi cukiernikami, chwilę porozmawiać, wymienić się poglądami i doświadczeniami. Jest to przede wszystkim integracja jednego środowiska, ludzi z jednej branży. To miłe, że Kruszwica nam to umożliwia – zaznacza pani Karolina.
Marek Szarow, właściciel Kawiarni-Cukierni Szarow, znajdującej się na obrzeżach zabytkowej Twierdzy Modlin i zatrudniającej 25 pracowników, uczestniczył w Podwieczorku z Akademią Mistrza w towarzystwie córki, Pauliny. – Atmosfera spotkania była niezwykle sympatyczna – wspomina pan Marek. – Sporo dowiedziałem się na temat dostępnych produktów ZT Kruszwica i nowych opakowań. Cieszę się, że należę do grona osób, których łączy pasja cukiernicza. Doceniam też troskę „Kruszwicy” o swoich kontrahentów. To miłe, że ktoś nam dostarcza wiedzy branżowej i ułatwia funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku.
Pozytywne opinie uczestników zeszłorocznej edycji są najlepszym dowodem na to, że Podwieczorki z Akademią Mistrza dostarczają przedsiębiorcom wielu praktycznych rozwiązań, które z powodzeniem wdrażają w swoich biznesach. Podczas seminarium Adriany Głuchowskiej uczestnicy dowiedzieli się jak sporządzać umowy cywilnoprawne, aby były one poprawne i jak zadbać o kompletną dokumentację takich umów. Dr Marek Borowiński zapoznał uczestników z pojęciem i technikami Visual Merchandisingu, czyli kreatywnego układania produktów w celu zwiększenia ich sprzedaży. Dzięki ćwiczeniom przedsiębiorcy przekonali się, jak działa psychologia widzenia i jakie sposoby wystroju cukierni warto zastosować, aby przyciągnąć klienta. Dowiedzieli się również dlaczego tak ważnym we współczesnym świecie kanałem komunikacji z konsumentem jest internet, a w szczególności media społecznościowe.
Plany na przyszłe spotkania
W tym roku seminarium prowadzone przez Adrianę Głuchowską „Jak prawidłowo zawierać umowy cywilnoprawne z pracownikami i komunikować się z organami kontroli?” odbędzie się w czerwcu w Warszawie, Piotrkowie Trybunalskim, Krakowie, Chorzowie i Wrocławiu. Przedsiębiorcy z północnej Polski będą mieli okazję wziąć udział w seminarium dr Marka Borowińskiego „Jak wpływać na decyzje zakupowe klientów?” jesienią tego roku. Szczegółowy harmonogram jest dostępny w kalendarzu spotkań na stronie www.akademiamistrza.pl w zakładce Zarządzanie Biznesem.
Inne porady
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży