Social Cooking – wspólne gotowanie
Panuje moda na gotowanie i pieczenie w grupie. Dowodem na to jest ogromna liczba programów telewizyjnych, blogów oraz vlogów poświęconych tematyce kulinarnej. Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy i sami próbujemy swoich sił w kuchni. Szukamy inspiracji nie tylko wśród internetowej społeczności bądź znajomych, ale mamy ochotę gotować i piec pod okiem eksperta.
Nowy trend – social cooking, czyli wspólne gotowanie
Obserwując światowe trendy widzimy wyraźne zainteresowanie społecznym gotowaniem. Social Cooking rozwinął się w Stanach Zjednoczonych, gdzie dostęp do świeżego pieczywa w niewielkich miastach był mocno ograniczony, dlatego mieszkańcy postanowili rozwinąć w sobie sztukę pieczenia i gotowania oraz dzielenia się pasją z innymi. W Europie to zjawisko zapoczątkowała Bettina Valentek – właścicielka piekarni Betty’s Bakery znajdującej się w Barcelonie. Oprócz sprzedaży babeczek i ciast, piekarnia w swojej ofercie ma organizowanie warsztatów, między innymi z dekorowania tortów.
Jak Twoja firma może wykorzystać social cooking?
Wartością dodaną do sprzedaży Twoich wyrobów może być organizacja warsztatów. Kursy, na przykład z wypiekania ciast lub pieczywa możesz zorganizować w swoim lokalu – jeżeli jest na to miejsce. Nie musisz mieć w pełni wyposażonej pracowni. Możesz ograniczyć się do przygotowania domowego zakwasu, odważania składników, poznania właściwości poszczególnych dodatków lub samego dekorowania.
Organizacja szkoleń niesie za sobą wiele korzyści. Nie dość, że poznasz okoliczną społeczność, to dodatkowo przyczynisz się do jej integracji. W ten sposób przywiążesz klientów do swojej marki. Wspólne pieczenie i dekorowanie może być dla wielu przyjemnym sposobem spędzania wolnego czasu.
Dzięki metodzie prób i błędów jesteśmy w stanie dojść do produktu idealnego. Wykorzystaj swoją wiedzę i pokaż się z zupełnie nowej strony. Podczas spotkań tematycznych każdy uczestnik będzie mógł skomponować swój autorski chleb, własnoręcznie zagnieść ciasto i uformować bochenek.
Warsztaty kulinarne dla dzieci
Dodatkową ofertą mogą być warsztaty skierowane do najmłodszych. Dzieci bardzo chętnie eksperymentują i rozwijają swoje manualne zdolności. Podczas zajęć najmłodsi będą mogli wspólnie upiec ciastka, bułeczki, zrobić ozdoby z masy solnej czy wykonać prace artystyczne z zastosowaniem ziarna i mąki lub samodzielnie zrobić wybrany przysmak.
Jeżeli nie masz pomysłu na temat warsztatów skorzystaj z kalendarza. Takie święta jak Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Mikołajki czy Walentynki wyznaczą Ci odpowiedni kierunek. Przyłącz się do projektów poświęconym zdrowemu odżywianiu realizowanym w szkołach. Zorganizuj swoje autorskie warsztaty lub zapewnij placówkom swoje produkty.
Relacja na blogu – reklama kolejnych edycji social cookingu
Każda firma powinna istnieć również w przestrzeni internetowej. Warto zadbać, aby na stronie firmowej pojawiła się zakładka poświęcona relacji z organizowanych warsztatów. Dokumentuj wydarzenia, rób zdjęcia, aktualizuj swój wizerunek i pozycję w sieci. Skoro w społeczeństwie dojrzewa potrzeba wspólnej nauki i przygotowania posiłków, warto to wykorzystać. Sprostasz tym samym oczekiwaniom obecnych, jak i potencjalnych klientów oraz sam zdobędziesz nowe, inspirujące doświadczenie.
Inne porady
Zapisz się do newslettera
Dołącz do najlepiej poinformowanych w branży