Przejdź do aktualnościPrzejdź do wyszukiwarki

Poradnik biznesowy

Zapraszamy na jesienne „Podwieczorki z Akademią Mistrza”Zapraszamy na jesienne „Podwieczorki z Akademią Mistrza”Konieczność odpowiadania na zmieniające się potrzeby konsumentów, nieustające zmagania z rosnącymi kosztami prowadzenia biznesu - prowadzenie piekarni lub cukierni jest naprawdę wymagającym zajęciem. Tym bardziej w zmieniającej się sytuacji prawnej. A rok 2024 przyniósł wiele nowych przepisów. Kolejne wejdą w życie w najbliższych miesiącach. Kogo dotyczą, jak wcielić je w życie i zastosować w praktyce? Nasza ekspertka w dziedzinie finansów publicznych oraz prawa pracy Adriana Głuchowska, zna odpowiedzi na te pytania i podzieli się nimi z uczestnikami jesiennych „Podwieczorków z Akademią Mistrza”.
Pomoc dla piekarni i cukierni dotkniętych powodziamiPomoc dla piekarni i cukierni dotkniętych powodziamiWe wrześniu 2024 r. opublikowane zostało rozporządzenie ministra finansów w sprawie przedłużenia niektórych terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego w związku z powodzią. Dla cukierników i piekarzy jest to ważna informacja, a w poniższym artykule przedstawimy, które obciążenia cukiernicy i piekarze poszkodowani w wyniku powodzi będą mogli zapłacić w późniejszym terminie.
Najnowsza ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku, czyli nowe obowiązki związane z przeprowadzeniem procedury wdrożeniowej dla piekarzy i cukiernikówUstawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku, czyli nowe obowiązki związane z przeprowadzeniem procedury wdrożeniowejSprawdź nowe obowiązki procedury wdrożeniowej dla piekarzy i cukierników w związku z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.
Zmiana stawek VAT od 1 kwietnia 2024 r. dla piekarni i cukierni.Zmiana stawek VAT od 1 kwietnia 2024 r. dla piekarni i cukierniPrzepisy dotyczące VAT trzeba znać i być na bieżąco ze zmianami w przepisach. Dowiedz się, co zmieniło się w VAT po 1 kwietnia 2024 roku.
Zmiany w prawie, podatkach oraz akcyzie w sektorze gastronomicznym w 2024 roku.Zmiany w prawie, podatkach oraz akcyzie w sektorze gastronomicznym w 2024 roku.Zmiany w prawie, podatkach oraz akcyzie w sektorze gastronomicznym w 2024 rokuPoznaj rewolucyjne zmiany, takie jak obowiązek raportowania ESG, wzrost wynagrodzenia minimalnego, zmiany w akcyzie na alkohol i opłata za opakowania z tworzyw sztucznych w cukierni i piekarni w 2024 roku. Jak się na nie przygotować?
Rola marketingu w obecnej sytuacji rynkowej.Rola marketingu w obecnej sytuacji rynkowej.Rola marketingu w obecnej sytuacji rynkowej.Jak marketing wpływa na obecną sytuację rynkową? Poznaj trendy konsumenckie oraz kanały dotarcia w branży piekarsko-cukierniczej.
Ustawa o fundacji rodzinnej – jakie zalety dla piekarni i cukierniUstawa o fundacji rodzinnej – jakie zalety dla piekarni i cukierniJak zadbać o sukcesora dla swojego biznesu? Nowa ustawa o fundacji rodzinnej wejdzie w życie już w maju 2023 roku. Sprawdź co trzeba zrobić, żeby założyć fundację rodzinną.
Jak ważna jest obecność w Google Maps i jak wykorzystać swoją wizytówkę? Jak ważna jest obecność w Google Maps i jak wykorzystać swoją wizytówkę? Wizytówka Google Moja Firma to sposób na darmową reklamę w Google. Sprawdź, jak założyć taką wizytówkę i dlaczego to się opłaca.
Jak skutecznie prowadzić sprzedaż lokalną blisko cukierni lub piekarni? Jak skutecznie prowadzić sprzedaż lokalną blisko cukierni lub piekarni? Jak zmienić w stałych klientów osoby, dla których wizyta w Twojej piekarni lub cukierni wiąże się z najmniejszym wysiłkiem?
Jak łatwo i skutecznie promować swój biznes?Jak łatwo i skutecznie promować swój biznes?Jak dotrzeć do większej liczby klientów dzięki reklamie Twojej piekarni lub cukierni w internecie i mediach tradycyjnych?
Czym kierować się przy wyborze ekspresu automatycznego?Czym kierować się przy wyborze ekspresu automatycznego?Kawa to bardzo ciekawa forma urozmaicenia oferty każdej piekarni lub cukierni, dzięki której łatwo o dotarcie do większej grupy klientów i tym samym – zwiększenie wysokości paragonów.
Poznaj innowacje sprzedażowe w cukierniach i piekarniachPoznaj innowacje sprzedażowe w cukierniach i piekarniachChlebomaty, drive thru, świetlne tablice z menu - nowe rozwiązania sprzedażowe nie tylko na czas pandemii.
Bezpieczna obsługa klientów lokalu gastronomicznegoBezpieczna obsługa klientów lokalu gastronomicznegoW dobie pandemii SARS-CoV-2 obsługa klienta gastronomii stała się nie lada wyzwaniem. Nie tylko właściciele, ale przede wszystkim pracownicy lokali gastronomicznych muszą pamiętać o...
Wytyczne dla branży po gastronomicznej po 15 i 29 maja. O czym pamiętać otwierając kawiarnię czy ogródek przed cukiernią?Wytyczne dla branży gastronomicznej po 15 i 29 maja. O czym pamiętać otwierając kawiarnię czy ogródek przed cukiernią?Zgodnie z zapowiedzią rządu już 15 maja otwarte zostaną ogródki restauracyjne i restauracje na zewnątrz budynków, a 29 maja również lokale gastronomiczne wewnątrz. Oznacza...
Bezpieczeństwo pracowników w dobie SARS-CoV-2Bezpieczeństwo pracowników w dobie SARS-CoV-2Pracodawca, co jest kwestią oczywistą, ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim pracownikom, szczególnie w dobie pandemii. Wszystkim, czyli nie tylko osobom zatrudnionym na podstawie umowy...
„Dyrektywa plastikowa” – zmiany w 2021r. - banner„Dyrektywa plastikowa” – zmiany w 2021r.Początek roku 2021 jest przełomowy ze względu na wdrożony przez Unię Europejską zakaz wprowadzania do obrotu opakowań jednorazowych, wyprodukowanych z nieprzetwarzanego plastiku. Tak zwana dyrektywa plastikowa (ang. Single Use Plastics; DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko) ma na celu propagowanie gospodarki w obiegu zamkniętym, która da pierwszeństwo produktom do ponownego użycia i recyklingu, wyprodukowanych ze zrównoważonych materiałów. Jak ten przepis wpłynie na cukiernie i piekarnie?
Twój biznes online czyli jak skutecznie sprzedawać w sieciTwój biznes online, czyli jak skutecznie sprzedawać w sieciJako Akademia Mistrza staramy się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramlokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by dotrzeć z ofertą do jeszcze większej liczby klientów.
Umowa o pracę i umowy cywilnoprawneUmowa o pracę i umowy cywilnoprawneW dzisiejszych czasach panuje pełna dowolność w zakresie wyboru typu umowy łączącego zatrudniającego z zatrudnionym, wykonawcy z zamawiającym, w różnym miejscu, różnych godzinach. Praca może być świadczona zarówno na podstawie umowy o pracę, na podstawie umowy zlecenia czy o dzieło.
Podatek cukrowyPodatek cukrowyHasło „podatek” każdorazowo budzi niepokój wśród przedsiębiorców, szczególnie jeśli dotyka ich rodzimej branży, w ramach której na co dzień funkcjonują. Wraz z nadejściem 1 stycznia 2021 roku w życie weszła opłata podwyższająca ceny produktów zawierających cukier oraz słodzik.
Na dowóz i na wynos, czyli jak zwiększyć i rozszerzyć sprzedaż stacjonarną?Na dowóz i na wynos, czyli jak zwiększyć i rozszerzyć sprzedaż stacjonarną?Jako Akademia Mistrza staramy się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramlokalnelokale na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, udostępniamy informacje o Waszej ofercie oraz publikujemy porady biznesowe dopasowane do potrzeb rynku cukierniczego. Zatem zapraszamy do lektury kolejnego tekstu. Tym razem przyjrzymy się wyzwaniom związanym ze skuteczną organizacją dowozów.
Kasy fiskalne online w cukierniach oraz piekarniachKasy fiskalne online w cukierniach oraz piekarniachOd kas fiskalnych online nie będzie ucieczki. W myśl wprowadzonej w marcu 2019 r. ustawy Prawo o mirach wprowadzono obowiązek rejestrowania transakcji za pośrednictwem kas online. Jednak w czerwcu 2020r. – ze względu na COVID – terminy wprowadzenia tego obowiązku zostały przesunięte. Najbliższy z nich – to dzień 1 stycznia 2021r. dotyczy działalności, które zajmują się świadczeniem usług „związanych z wyżywieniem wyłącznie świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz usług w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania”.
Instagram dla biznesu – jak wykorzystać platformę do promocji?Instagram w biznesie – jak wykorzystać platformę do promocji?Jako Akademia Mistrza staramy się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramylokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by odnieść sukces.
Jak wykorzystać potęgę Facebook’a w promocji swojej firmy?Jak reklamować się na Facebooku? Akademia Mistrza stara się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramylokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by odnieść sukces.
Pracownicze Plany Kapitałowe – w cukiernictwie i gastronomiiPracownicze Plany Kapitałowe – w cukiernictwie i gastronomiiPPK – podstawa prawna funkcjonowania Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych weszła w życie z dniem 1 stycznia 2019 r. Zgodnie z jej przepisami, Pracownicze Plany...
VAT po zmianach – co nowego dla cukierników i piekarzy?VAT po zmianach – co nowego dla cukierników i piekarzy?23 marca 2020 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w związku z prośbami podatników, przesuwa termin stosowania nowej matrycy stawek podatku VAT, która zacznie obowiązywać od 1 lipca 2020 r.. Zmiany, które na nas czekają mają na celu uprościć i ujednolicić stosowanie obniżonych stawek VAT zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. Nowa matryca stawek podatku VAT umożliwia identyfikowanie obniżonych stawek VAT dotyczących całych działów klasyfikacji CN, a nie pojedynczych produktów, jak to miało miejsce do tej pory. Powyższy zabieg ma na celu zapobieganie powstawania nielogicznych sytuacji, gdy podobne produkty mogły zostać objęte stawką podstawową i obniżoną. Ponadto, nowa matryca VAT pozwoli znieść różnice między symbolami PKWiU oraz tymi, które są stosowane przez organy statystyczne.
Koronawirus a biznes, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców - BannerKoronawirus a biznes, praktyczny poradnik dla przedsiębiorcówPandemia koronawirusa dotkliwie dotknęła branżę cukierniczą. W trudnej sytuacji znaleźli się zarówno właściciele zakładów, jak i ich pracownicy. Wielu z Was od tygodni, każdego dnia walczy o ocalenie swojej firmy – często dorobku życia, a także miejsc pracy.
Niewierny klient – jak go do siebie przywiązać? Niewierny klient – jak go do siebie przywiązać i jak zbudować lojalność?„Stali klienci stanowią aż 80% obrotu firm, zmienni tylko 20%. Sensowne działanie firmy to takie, aby zatrzymać klienta, aby był zadowolony i aby wracał.” – Anna Wachowiak – „Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie”.
Memy, influencerzy, lajwy – zrozumieć współczesny język marketingu – praktyczny słownik reklamowej nowomowy dla każdego Memy, influencerzy, lajwy – zrozumieć współczesny język marketingu – praktyczny słownik reklamowej nowomowy dla każdegoZacznijmy od najważniejszych bohaterów marketingowych rozgrywek czyli od influencerów (z ang. Influence – wpływ).
Newsletter, który sprzedajeNewsletter, który sprzedajeZ punktu widzenia użytkowników poczty elektronicznej newsletter najczęściej kojarzy się ze SPAM-em. Często narzekają oni na przepełnione skrzynki i dziesiątki ofert reklamowych, które codziennie przychodzą za pośrednictwem poczty elektronicznej, zaśmiecając regularnie prowadzoną korespondencje. Marketingowcy są z goła innego zdania i wciąż uznają e-mail za skuteczną formę kontaktu z klientem. Oczywiście tylko wtedy, jeśli spełnione są pewne warunki. Jak sprzedać swoje produkty i usługi za pomocą newslettera?
Dobra oferta cukiernicza – dowiedz się, jak ją zrobićDobra oferta cukiernicza – dowiedz się, jak ją zrobićUpodobania i tendencje klientów zmieniają się nieustannie. Nie usiłuj więc zgadywać, czego oczekuje Twój klient. Obserwuj, pytaj, ale przede wszystkim bądź otwarty i słuchaj. Zdziwisz się, jak łatwo można budować ofertę spełniającą bieżące wymagania konsumentów.
Podwieczorki z Akademią Mistrza oczami uczestnikówPodwieczorki z Akademią Mistrza oczami uczestnikówAkademia Mistrza jest miejscem spotkań profesjonalistów i pasjonatów sztuki cukierniczej. Od 7 lat wyznacza nowe trendy i inspiruje do rozwoju. Program został zainicjowany przez Kruszwicę, ale z założenia jest to przedsięwzięcie jednoczące całą branżę wokół wspólnego celu: umacniania polskiego rzemiosła cukierniczego.
To produkt jest gwiazdą - bannerTo produkt jest gwiazdąZ układaniem ciast w cukierni jest jak z obsadzaniem ról w teatrze. Trzeba zdecydować, które odegra główną rolę, a które powinno znaleźć się na drugim planie, jaką stworzyć dla nich scenografię, by klient miał ochotę po nie sięgnąć.
Kryzys? Mnie to nie dotyczy!Kryzys? Mnie to nie dotyczy!Kryzys jest jednym z nieodłącznych elementów każdej firmy. Nie należy go jednak postrzegać w kategoriach katastrofy. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i podjęciu przemyślanych działań może on przyczynić się do rozwoju i doskonalenia. Należy jedynie nauczyć się wyciągać z niego wnioski, tak aby negatywne doświadczenia stały się również elementem poszerzania wiedzy i podnoszenia kompetencji.
Biznes na Twitterze – poznaj i zrozum swoich klientówBiznes na Twitterze – poznaj i zrozum swoich klientówInspiracji do działania jest wiele. Wystarczy mieć oczy szeroko otwarte, wytężony słuch i być ciekawym tego, co robią inni i dlaczego odnoszą sukcesy. Aby biznes rósł w siłę należy działać – tak jak konsumenci – w Internecie.
Motywowanie pracowników – sposób na zaangażowanie i chęci do pracyMotywowanie pracowników – sposób na zaangażowanie i chęci do pracyŻadna firma nie jest w stanie dobrze prosperować bez jednego, istotnego elementu – ludzi. To oni są wartością nadrzędną przedsiębiorstwa. Dobre rezultaty osiągają jedynie osoby dobrze zmotywowane oraz zaangażowane w swoją pracę. Jakie działania podjąć, aby skorzystały na tym obie strony: szef i pracownik? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule.
Jak skutecznie zarządzać czasem?Jak skutecznie zarządzać czasem i zadaniami?Czas jest obecnie zasobem deficytowym – brakuje nam go w codziennym życiu, brakuje podczas dnia pracy. Ponieważ doby nie można rozciągnąć, warto nauczyć się lepiej zarządzać zadaniami, w celu zwiększenia swojej efektywności. Żebyś mógł harmonijnie łączyć dotychczasową pracę z nowymi poleceniami przedstawimy Ci kilka sposobów na lepsze zarządzanie sobą w czasie.
Partner biznesowy – też klientPartner biznesowy – też klient Budowanie relacji jest procesem skomplikowanym, ale to, w jaki sposób damy się poznać na samym początku oraz przy okazji każdego kolejnego spotkania, pozwoli na...
Rozstanie z pracownikiemRozstanie z podwładnym - jak zwolnić pracownika? Zwolnienie czy też samodzielne odejście pracownika jest jedną z trudniejszych i najbardziej stresujących sytuacji, która może zajść w przedsiębiorstwie. Bez względu na okoliczności, warto...
Harmonogram ważnych wydarzeń – jak go zbudować?Harmonogram ważnych wydarzeń – jak go zbudować?Z artykułu “Komunikowanie sukcesów” dowiedziałeś się, że świętowanie ważnych wydarzeń jest niezwykle istotnym elementem w prawidłowym funkcjonowaniu każdej firmy. Pozwala to utrzymać zaangażowanie całego...
Komunikowanie sukcesówKomunikowanie sukcesówPodobno każdy powód do świętowania jest dobry. W przedsiębiorstwach jest wiele momentów, które warto na stałe wpisać w harmonogram ważnych wydarzeń. Wyraźnie komunikowanie o...
Social Cooking – wspólne gotowanieSocial Cooking – wspólne gotowaniePanuje moda na gotowanie i pieczenie. Dowodem na to jest ogromna liczba programów telewizyjnych, blogów oraz vlogów poświęconych tematyce kulinarnej. Coraz częściej zwracamy uwagę...
Jak rozwiązać problem naruszenia tajemnicy wynagrodzenia w firmie?Złamanie tajemnicy wynagrodzeń i nowy system wynagrodzeń w firmie Obowiązkiem każdego pracodawcy jest zachowanie w tajemnicy wysokości wynagrodzeń pracowników. Jednak w firmach często pojawiają się osoby, które naruszają prywatność swoich kolegów i ujawniają...
Jak promować się w mediach społecznościowych?Jak promować się w mediach społecznościowych?Dziś już nie szukamy odpowiedzi na pytanie, czy prowadzić media społecznościowe dla swojej firmy tylko, jak to robić i z jakich narzędzi korzystać. Klienci...
Po co delegować obowiązki?Delegowanie obowiązków – po co i jak to robić?Dużym wyzwaniem w drodze do osiągnięcia sukcesu jest realizacja wytyczonych celów i działań. Najtrudniejsze jest zmierzenie się z takimi kwestiami, jak: delegowanie obowiązków, nadzór...
Weryfikacja celów i działań – dlaczego jest to tak istotne?Weryfikacja celów i działań – dlaczego jest to tak istotne?Umiejętność wyznaczania celów jest podstawą sukcesu. Dzięki tej umiejętności będziesz w stanie osiągnąć o wiele więcej niż Twoja konkurencja. Planuj cele, kontroluj ich realizacje...
Biznes na rowerzeBiznes na rowerze – wózek gastronomiczny Food truck może być dość kosztowną inwestycją. Istnieją natomiast mobilne kawiarnie bądź punkty gastronomiczne w mniejszej wersji. W większych miastach można spotkać rowery z...
Targi śniadanioweTargi śniadanioweW dużych miastach bardzo często organizowane są spotkania w plenerze, podczas których można z rodziną, przyjaciółmi lub sąsiadami celebrować posiłki. To idealna okazja do...
Narzędzia pracy rozwojowejNarzędzia pracy rozwojowej – mentoring i coachingDla wielu osób, które stają przed zadaniem zarządzania ludźmi, wdrożenie nowych rozwiązań, tendencji i terminów może być nie lada wyzwaniem. W tym artykule przedstawimy...
Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?Co powinna zawierać firmowa strona internetowa?Patrząc na zmiany kulturowe wniesione przez globalizację, zaistnienie w Internecie podmiotu dającego usługę i wytwarzającego dobra wydaje się niezbędne. Nieistotne czy prowadzimy małą działalność...
Klasyczne metody w zarządzaniu ludźmiKlasyczne metody w zarządzaniu ludźmiStyle w zarządzaniu zasobami ludzkimi, które przedstawiliśmy w poprzednim artykule, nie są jedynymi metodami na zwiększenie efektywności pracy, zaangażowania i kompetencji Twojego zespołu. W...
Monitoring marki w sieciMonitoring marki w sieciPojawienie się Internetu zmieniło świat komunikacji. Internet traktowany jest jako wolna przestrzeń, dająca szansę na publikowanie treści zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Dzięki niemu...
Organizacja miejsca pracy kluczem do sukcesuOrganizacja miejsca pracy kluczem do sukcesuRozwiązanie, które pozwoli na zwiększenie produktywności i pozwoli uruchomić trwałą zmianę przy braku konieczności zwiększenia inwestycji, to odpowiednia organizacja miejsca pracy, produkcji, sklepów oraz...
Gdzie szukać oszczędności w firmie?Gdzie szukać oszczędności w firmie?Wiele firm poszukuje nowych możliwości efektywnego działania. Dobrym momentem na doskonalenie własnej usługi jest spowolnienie rynkowe. Duża część zysku jest ukryta w nowych pomysłach...
Wdrażanie strategii komunikacji wewnętrznej w firmieStrategia komunikacji wewnętrznej w firmie: wdrożenie Wiesz już, jak istotna jest komunikacja wewnętrzna w firmie. Przynosi korzyści wszystkim zainteresowanym stronom – pracodawcy, pracownikom i klientowi. Dziś dowiesz się, w jaki...
Jak prowadzić komunikację zewnętrzną?Jak prowadzić komunikację zewnętrzną?W poprzednim artykule o kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy (kliknij tutaj)dowiedzieliście się, jak istotna dla marki jest komunikacja, a także w jaki sposób przygotować się...
Praktyczne narzędzia wspomagające pracę kreatywną zespołuKreatywny potencjał Twojej firmy. Jak go wykorzystać w pracy? W artykule “Kreatywny potencjał Twojej firmy” dowiedzieliście się, jak ważne jest wykorzystywanie pełnego, kreatywnego potencjału pracowników. Dziś prezentujemy trzy narzędzia wspomagające kreatywną pracę...
Największe błędy popełniane w trakcie reklamacjiNajwiększe błędy popełniane w trakcie reklamacjiW poprzednim artykule dowiedzieliście się, jak istotne dla firmy jest utrzymanie klienta i w jaki sposób poprawnie przeprowadzić proces reklamacji. Dziś przedstawiamy wam największe...
Kreowanie pozytywnego wizerunku firmyKreowanie pozytywnego wizerunku firmyDlaczego jedna marka jest przez nas lubiana, a do innej brak nam zaufania? Odpowiedź jest prosta: odpowiednia komunikacja. Z cyklu artykułów o komunikacji zewnętrznej...
Całościowy system obsługi reklamacjiCałościowy system obsługi reklamacjiW poprzednich artykułach dowiedzieliście się, w jaki sposób profesjonalnie przeprowadzić obsługę w procesie reklamacji, a także jakich błędów unikać. Jednak reklamacje są też dla...
Obsługa klienta w trakcie reklamacjiObsługa klienta w trakcie reklamacjiChociaż zdobywanie nowych klientów jest celem każdej firmy, to zwiększanie sprzedaży wśród tych już pozyskanych powinno być priorytetem sprawnie działającej piekarni lub cukierni. Utrzymanie...