Poradnik biznesowy

Zapraszamy na jesienne „Podwieczorki z Akademią Mistrza

Zapraszamy na jesienne „Podwieczorki z Akademią Mistrza”

Konieczność odpowiadania na zmieniające się potrzeby konsumentów, nieustające zmagania z rosnącymi kosztami prowadzenia biznesu – prowadzenie piekarni lub cukierni jest naprawdę wymagającym zajęciem. Tym bardziej w zmieniającej się sytuacji prawnej. A rok 2024 przyniósł wiele nowych przepisów. Kolejne wejdą w życie w najbliższych miesiącach. Kogo dotyczą, jak wcielić je w życie i zastosować w praktyce? Nasza ekspertka w dziedzinie finansów publicznych oraz prawa pracy Adriana Głuchowska, zna odpowiedzi na te pytania i podzieli się nimi z uczestnikami jesiennych „Podwieczorków z Akademią Mistrza”.
Pomoc dla piekarni i cukierni dotkniętych powodziami

Pomoc dla piekarni i cukierni dotkniętych powodziami

We wrześniu 2024 r. opublikowane zostało rozporządzenie ministra finansów w sprawie przedłużenia niektórych terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego w związku z powodzią. Dla cukierników i piekarzy jest to ważna informacja, a w poniższym artykule przedstawimy, które obciążenia cukiernicy i piekarze poszkodowani w wyniku powodzi będą mogli zapłacić w późniejszym terminie.
Najnowsza ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku, czyli nowe obowiązki związane z przeprowadzeniem procedury wdrożeniowej dla piekarzy i cukierników

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku, czyli nowe obowiązki związane z przeprowadzeniem procedury wdrożeniowej dla piekarzy i cukierników

Sprawdź nowe obowiązki procedury wdrożeniowej dla piekarzy i cukierników w związku z ustawą o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.
Zmiana stawek VAT od 1 kwietnia 2024 r. dla piekarni i cukierni.

Zmiana stawek VAT od 1 kwietnia 2024 r. dla piekarni i cukierni

Przepisy dotyczące VAT trzeba znać i być na bieżąco ze zmianami w przepisach. Dowiedz się, co zmieniło się w VAT po 1 kwietnia 2024 roku.
Zmiany w prawie, podatkach oraz akcyzie w sektorze gastronomicznym w 2024 roku.

Zmiany w prawie, podatkach oraz akcyzie w sektorze gastronomicznym w 2024 roku

Poznaj rewolucyjne zmiany, takie jak obowiązek raportowania ESG, wzrost wynagrodzenia minimalnego, zmiany w akcyzie na alkohol i opłata za opakowania z tworzyw sztucznych w cukierni i piekarni w 2024 roku. Jak się na nie przygotować?
Rola marketingu w obecnej sytuacji rynkowej.

Rola marketingu w obecnej sytuacji rynkowej

Jak marketing wpływa na obecną sytuację rynkową? Poznaj trendy konsumenckie oraz kanały dotarcia w branży piekarsko-cukierniczej.
Ustawa o fundacji rodzinnej – jakie zalety dla piekarni i cukierni

Ustawa o fundacji rodzinnej – jakie zalety dla piekarni i cukierni

Jak zadbać o sukcesora dla swojego biznesu? Nowa ustawa o fundacji rodzinnej wejdzie w życie już w maju 2023 roku. Sprawdź co trzeba zrobić, żeby założyć fundację rodzinną.
Jak ważna jest obecność w Google Maps i jak wykorzystać swoją wizytówkę?

Jak ważna jest obecność w Google Maps i jak wykorzystać swoją wizytówkę?

Wizytówka Google Moja Firma to sposób na darmową reklamę w Google. Sprawdź, jak założyć taką wizytówkę i dlaczego to się opłaca.
Reklama OOH: ulotki, potykacze, a może gadżety? Jaka forma lokalnej reklamy cukierni i piekarni sprawdzi się w Twoim biznesie? Przejdź do poradnika!

Jak skutecznie prowadzić sprzedaż lokalną blisko cukierni lub piekarni?

Jak zmienić w stałych klientów osoby, dla których wizyta w Twojej piekarni lub cukierni wiąże się z najmniejszym wysiłkiem?
Jak łatwo i skutecznie promować swój biznes?

Jak łatwo i skutecznie promować swój biznes?

Jak dotrzeć do większej liczby klientów dzięki reklamie Twojej piekarni lub cukierni w internecie?
Czym kierować się przy wyborze ekspresu automatycznego?

Czym kierować się przy wyborze ekspresu automatycznego?

Kawa to bardzo ciekawa forma urozmaicenia oferty każdej piekarni lub cukierni, dzięki której łatwo o dotarcie do większej grupy klientów i tym samym – zwiększenie wysokości paragonów.
Poznaj innowacje sprzedażowe w cukierniach i piekarniach

Poznaj innowacje sprzedażowe w cukierniach i piekarniach

Chlebomaty, drive thru, świetlne tablice z menu – nowe rozwiązania sprzedażowe nie tylko na czas pandemii.