Poradnik biznesowy

Instagram dla biznesu – jak wykorzystać platformę do promocji?

Instagram w biznesie – jak wykorzystać platformę do promocji?

Jako Akademia Mistrza staramy się zapewnić Wam regularną i różnorodną pomoc. Za pośrednictwem akcji #wspieramylokalnelokale, udostępniamy informacje o Waszej ofercie, tak aby dotrzeć z nią do jak największej liczby osób. Na stronie Akademii i w naszych mediach społecznościowych, publikujemy także porady biznesowe, które warto wdrożyć w życie, by odnieść sukces.
VAT po zmianach – co nowego dla cukierników i piekarzy?

VAT po zmianach – co nowego dla cukierników i piekarzy?

23 marca 2020 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w związku z prośbami podatników, przesuwa termin stosowania nowej matrycy stawek podatku VAT, która zacznie obowiązywać od 1 lipca 2020 r.. Zmiany, które na nas czekają mają na celu uprościć i ujednolicić stosowanie obniżonych stawek VAT zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. Nowa matryca stawek podatku VAT umożliwia identyfikowanie obniżonych stawek VAT dotyczących całych działów klasyfikacji CN, a nie pojedynczych produktów, jak to miało miejsce do tej pory. Powyższy zabieg ma na celu zapobieganie powstawania nielogicznych sytuacji, gdy podobne produkty mogły zostać objęte stawką podstawową i obniżoną. Ponadto, nowa matryca VAT pozwoli znieść różnice między symbolami PKWiU oraz tymi, które są stosowane przez organy statystyczne.
Koronawirus a biznes, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców

Koronawirus a biznes, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców

Pandemia koronawirusa dotkliwie dotknęła branżę cukierniczą. W trudnej sytuacji znaleźli się zarówno właściciele zakładów, jak i ich pracownicy. Wielu z Was od tygodni, każdego dnia walczy o ocalenie swojej firmy – często dorobku życia, a także miejsc pracy.
Niewierny klient – jak go do siebie przywiązać?

Niewierny klient – jak go do siebie przywiązać i jak zbudować lojalność?

„Stali klienci stanowią aż 80% obrotu firm, zmienni tylko 20%. Sensowne działanie firmy to takie, aby zatrzymać klienta, aby był zadowolony i aby wracał.” – Anna Wachowiak – „Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie”.
Memy, influencerzy, lajwy – zrozumieć współczesny język marketingu – praktyczny słownik reklamowej nowomowy dla każdego

Memy, influencerzy, lajwy – zrozumieć współczesny język marketingu – praktyczny słownik reklamowej nowomowy dla każdego

Zacznijmy od najważniejszych bohaterów marketingowych rozgrywek czyli od influencerów (z ang. Influence – wpływ).
Newsletter, który sprzedaje

Newsletter, który sprzedaje

Z punktu widzenia użytkowników poczty elektronicznej newsletter najczęściej kojarzy się ze SPAM-em. Często narzekają oni na przepełnione skrzynki i dziesiątki ofert reklamowych, które codziennie przychodzą za pośrednictwem poczty elektronicznej, zaśmiecając regularnie prowadzoną korespondencje. Marketingowcy są z goła innego zdania i wciąż uznają e-mail za skuteczną formę kontaktu z klientem. Oczywiście tylko wtedy, jeśli spełnione są pewne warunki. Jak sprzedać swoje produkty i usługi za pomocą newslettera?
Dobra oferta cukiernicza – dowiedz się, jak ją zrobić

Dobra oferta cukiernicza – dowiedz się, jak ją zrobić

Upodobania i tendencje klientów zmieniają się nieustannie. Nie usiłuj więc zgadywać, czego oczekuje Twój klient. Obserwuj, pytaj, ale przede wszystkim bądź otwarty i słuchaj. Zdziwisz się, jak łatwo można budować ofertę spełniającą bieżące wymagania konsumentów.
Podwieczorki z Akademią Mistrza oczami uczestników

Podwieczorki z Akademią Mistrza oczami uczestników

Akademia Mistrza jest miejscem spotkań profesjonalistów i pasjonatów sztuki cukierniczej. Od 7 lat wyznacza nowe trendy i inspiruje do rozwoju. Program został zainicjowany przez Kruszwicę, ale z założenia jest to przedsięwzięcie jednoczące całą branżę wokół wspólnego celu: umacniania polskiego rzemiosła cukierniczego.
To produkt jest gwiazdą

To produkt jest gwiazdą

Z układaniem ciast w cukierni jest jak z obsadzaniem ról w teatrze. Trzeba zdecydować, które odegra główną rolę, a które powinno znaleźć się na drugim planie, jaką stworzyć dla nich scenografię, by klient miał ochotę po nie sięgnąć.
Kryzys? Mnie to nie dotyczy! - banner

Kryzys? Mnie to nie dotyczy!

Kryzys jest jednym z nieodłącznych elementów każdej firmy. Nie należy go jednak postrzegać w kategoriach katastrofy. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i podjęciu przemyślanych działań może on przyczynić się do rozwoju i doskonalenia. Należy jedynie nauczyć się wyciągać z niego wnioski, tak aby negatywne doświadczenia stały się również elementem poszerzania wiedzy i podnoszenia kompetencji.
Biznes na Twitterze – poznaj i zrozum swoich klientów.

Biznes na Twitterze – poznaj i zrozum swoich klientów

Inspiracji do działania jest wiele. Wystarczy mieć oczy szeroko otwarte, wytężony słuch i być ciekawym tego, co robią inni i dlaczego odnoszą sukcesy. Aby biznes rósł w siłę należy działać – tak jak konsumenci – w Internecie.
Motywowanie pracowników – sposób na zaangażowanie i chęci do pracy

Motywowanie pracowników – sposób na zaangażowanie i chęci do pracy

Żadna firma nie jest w stanie dobrze prosperować bez jednego, istotnego elementu – ludzi. To oni są wartością nadrzędną przedsiębiorstwa. Dobre rezultaty osiągają jedynie osoby dobrze zmotywowane oraz zaangażowane w swoją pracę. Jakie działania podjąć, aby skorzystały na tym obie strony: szef i pracownik? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule.